fredag 1. mars 2013

Onion 2045

Onion 2045 var andre kjolen i rekka. Her jobber man seg oppover i tallrekka... Dette var den kjolen jeg så mest fram til å sy, for jeg likte fasongen og detaljene utrolig godt. Kjolen slik Onion har sydd den: Slik ser mønstertegningen ut: Og endelig min ganske så fargerike variant: Igjen et greit mønster å sy, selv om jeg nok hadde gjort lurt i å lese mer enn akkurat det steget jeg skulle til på. Da hadde jeg sluppet å sprette av kragen... Livet er lavere på denne enn den etterhvert berømte Onion 2035, noe som gjør at man slipper å legge til lengde på bryststykket. I tillegg er kjolen delt på langs bak, slik at den sitter mye bedre på ryggen. I tillegg er det lett å justere litt om man må det. Plussliste: - Passformen var kjempeflott, den beste jeg har funnet fra Onion - Godt som grunnmønster, man kan variere halsen med bittelitt sykunnskap, og ermene er inntegnet i tre lengder. - Kan syes i de fleste stretchstoffer, så i kombinasjon med ulike ermelengder kan mønsteret tilpasses alle årstider Negativt: - Jeg finner ikke noe, men jeg har sett en annen kjole, og der var det kommentert at noen av stegene i syanvisningen var litt knotete forklart. Kommer jeg til å sy flere? Absolutt. Jeg ser for meg en litt mindre oppsiktsvekkende variant, en tynnere variant, en kortermet en og antagelig også en topp.

Ingen kommentarer: