fredag 1. mars 2013

Onion 2044

Vårslippet til Onion kom, og jeg fant tre mønster jeg ville ha. Heldigvis var det ikke kommet bilder av ferdige kjoler på nettstedet til Onion, for da hadde jeg neppe laget denne kjolen. Her er "reklamebildet", jeg velger å sette reklame i hermetegn, for noe mer sekkete skal man lete lenge etter!! Med stoff fra IKEA ble kjolen min slik: Veldig lettsydd, men jeg lagde først en versjon med legg foran. Legg og pupper over B-skål er ikke egentlig en god idè, så det måtte bort. Etter en prøving til, så klipte jeg vekk noen centimeter i hver side, og til slutt ble det faktisk en rimelig kul Twiggykjole. Litt kort, men siden den har sånn MOD-schwung over seg,så kunne den liksom ikke være særlig lengre. Jeg antar at jeg kan bruke den helt smale svarte buksa mi under, så blir det kanskje en kjole jeg kan ha på jobb. Med strømpis blir det i alle fall ikke snakk om å bøye seg ned... +Lett å sy +Noenlunde fornøyd med resultatet -Mønsteret er egentlig ganske sekkete, den krever litt innsying Så. Kommer jeg til å sy flere? Nei. Om jeg vil ha en annen kjole i lignende snitt, så kommer jeg til å prøve meg på et annet mønster. Passformen er ikke optimal for min rimelig formfulle kropp.

Ingen kommentarer: