fredag 1. mars 2013

Megan Nielsen

Jeg har vært innom Megan Nielsen sine sider ganske mange ganger. Når mønsteret til Briar kom, måtte jeg bare bestille. Det så ut som en super basistopp som kunne varieres mye. Jeg har sydd to så langt, og man skal ikke se bort fra at det blir flere etterhvert. Jeg har sydd en vanlig versjon i strikket stoff med ull, og en kort versjon i rynket jersey. Slik ser mønsteret ut: Og her er mine versjoner så langt: Megan har laget mange varianter på bloggen sin. Jeg tror jeg kommer til å lage et par varianter med rett linje nede, det blir nok veldig deilige basisgensere. Dette er første gang jeg syr av mønster fra Megan Nielsen, og jeg ble superimponert over hvor enkelt det var, og hvor godt forklart det ble i heftet som fulgte med. For meg er det også et pluss at mønstrene er trykket på ordentlig papir, slik at det er lett å tegne av. Positivt: Få mønsterdeler, enkelt forklart Godt papir alle delene passet sammen som hånd i hanske Negativt: Det tar et par uker å få et mønster fra Australia... Etter å ha sydd Briar, måtte jeg bare prøve et mønster til, og valget falt på Kelly skirt. Det første skjørtet ser du avbildet sammen med Briar nummer to, det andre har jeg bare bilde av før jeg fikk i knappene. Det er litt copycat, fordi jeg fallt fullstendig for et jeg kom over når jeg googlet bilder. Det hadde bisebånd, og jeg har fått en liten greie for bisebånd, gitt. Gir et litt annet uttrykk, og ser ofte ganske imponerende ut. Bilder av skjørte MED knapper kommer etterhvert i samme innlegg.

Ingen kommentarer: