søndag 7. april 2013

Og så var endelig Pavot ferdig:)

Denne jakka har jeg holdt på med lenge. Ikke fordi den var vanskelig å sy, heller ikke fordi jeg ikke var fornøyd, men utrolig nok: Jeg likte den så godt hele veien at jeg var livredd for å ødelegge den sånn mot slutten. Og selvfølgelig ble det litt problem med knappehullene. Det tok meg godt over en time å få alle på plass og slik de skulle være. En uke senere har jeg endelig tatt motet til meg og fått i knappen. Nei, jeg er ikke alltid like effektiv... Jakka er sydd av et mønster fra Deer and Doe, min nye favorittprodusent av mønster. Litt vintagefølelse, men ikke over the top. Den var veldig lettsydd, og jeg kunne godt ha tenkt meg å sy en til, kanskje i ullboucle? I tillegg vil jeg gjerne ha en foret variant, noe denne ikke er. Det er det to grunner til: Jeg har aldri foret en jakke før, og denne hadde ikke en beskrivelse om hvordan, og i tillegg var forstoffet jeg vurderte mye mer rosa i virkeligheten enn det var på dataskjermen. Jeg er veldig glad i farger, men det kan faktisk bli litt i drøyeste laget selv for en modig Slaraffen.

6 kommentarer:

*marion* sa...

For ei fantastisk flott jakke , å du kler den så supert =)

Maja sa...

For en nydelig kåpe. Og for et bra og nøyaktig resultat. :)

fru-jansen sa...

Så utrolig mange fine plagg du har sydd i det siste!
Jeg har mistet all sy-lyst det siste året, men dette ga meg ihvertfall lyst til å ta en ekstra titt på mønstrene mine.

Elisabeth sa...

Jeg digger den jakken! Fargen er helt nydelig!!!

Slaraffen sa...

Tusen takk for fine kommentarer! Og fru-jansen: Opp med dampen, for jeg er stor tilhenger av alt det flotte du syr!

BaeR`s BaRn sa...

kjempeflott kåpe! Den grønnfargen kledde deg virkelig bra ! :)