fredag 19. april 2013

Endelig Elisalex!

Dette mønsteret fikk jeg før jul, men det tik litt tid før jeg fikk et klart bilde av hvordan den skulle være. Jeg ville ha en kjole jeg kunne bruke på jobb, så de flotte feststoffene utgikk med høye kneløft. Men plutselig forvillet jeg meg inn på Urban Threads sine sider, og der fant jeg verdens søteste lille robotbroderi. Jeg er virkelig ikke flink til å brodere, men denne strektegningen håpte jeg at jeg ville få til. Så var det ned på det "lille" lageret mitt for å lete etter stoff. Valget falt til slutt på et billigstoff fra Jysk. Jeg hadde allerede sydd et Kellyskjørt av stoffet, så jeg visste at dette stoffet var det hold i. Etter en ukes til-og fra søm ble dette resultatet: Det gikk forbausende greit å sy sammen kjolen. Jeg satte i lommer (fordi jeg har blitt litt avhengig), tok av 20 cm på lengden (midt-på-leggen lengden er ikke min venn...) og sprettet glidelåsen av en gang. Sistnevnte fordi at vlieselin er vel bare tull på så stabilt stoff. Det er ikke det når man har en så lang glidelås, nei... Etter en dags bruk er man rimelig fornøyd, men innser at foret i overdelen bør legges ut litt. Det har på mystisk vis blitt bittelitt mindre enn ytterdelen, noe som fører til bittelitt skvisjede pupper. Bra mønster, men kanskje ikke for førstegangssyersken. Tulipanformen på skjørtet gjør at den blir ganske vanskelig å få fin nede, og det er ikke alltid så greit å få en så lang glidelås til å ligge fint.

3 kommentarer:

mamma i nord sa...

Smashing !!!
Jeg bare digger kjolene dine, og du bærer dem så flott.

Broderiet falt jeg helt pladask for, det enkle er ofte det fineste.

ElinF sa...

Flott kjole! Stilig modell!

Elisabeth sa...

Skikkelig stilig kjole!