fredag 1. mars 2013

Onion 2046

Man kom da til slutt til onion 2046. Dette mønsteret kjøpte jeg fordi jeg hadde prøvd en kjole fra Margot på en lokal butikk. Jeg fikk den på meg i L, men passformen var så som så til meg, og den var for lang. I tillegg kostet den nærmere 2000, så da var det uaktuelt å kjøpe. I sånne tilfeller blir man superglad når et lignende mønster kommer på markedet rett etterpå. Onion sin variant: Mønstertegningen: Og min variant: Kjolen er sydd av Hilcovelour fra Sydilla, første gang jeg kjøper "dyr" velour. Den er stødigere og tjukkere enn Stoff og Stil sin, noe mange nok vil like. Den er enkel å sy av fordi den er så stødig. Siden den er så tykk vil jeg vel si den egner seg spesielt godt til vinterbruk, kosebukser og barnebukser. Positivt: -mønsteret er lettsydd, typisk Onion. -Gir en del variasjonsmuligheter, ulike ermelengder, og man kan sy alle panelene i samme farge, eller veksle mellom farger og mønster. Negativt: -Ermene var mye trangere enn resten av kjolen! Jeg har tatt vekk nesten alt sømmonn, men allikevel er de litt trange -Jeg tror egentlig kjolen ellers er litt stor i størrelsen, jeg måtte sy inn litt i ryggen, og det er god tumleplass under puppene selv om jeg har sydd en medium. Kommer jeg til å sy flere? Muligens. Er ikke helt sikker enda. Antagelig har det med at mønsteret ble kjøpt inn med tanke på akkurat denne kjolen?

Ingen kommentarer: